Tytuł niniejszego artykułu można odczytać jako miód na serce każdego menadżera technicznego. Wizja zwiększenia wydajności jest w każdej branży i dla wszystkich kusząca.
Tytuł niniejszego artykułu można odczytać jako miód na serce każdego menadżera technicznego. Wizja zwiększenia wydajności jest w każdej branży i dla wszystkich kusząca.
Przedstawiony przypadek dotyczy przedsiębiorstwa z branży obróbki metali, zatrudniającego ok. 800 pracowników, które aspirując do pozycji dostawcy 1 rzędu dla liderów w branży automotive, podjęło się analizy stanu swojego parku maszynowego popartej wdrożeniem wskaźnika OEE (Overall Equipment Effectiveness).
Firma Parker Hannifin, światowy lider w dziedzinie technologii napędu i sterowania, podjęła współpracę z firmą PH Technique SRL, by rozwiązać problemy z wyciekami oleju i ograniczyć czas przestoju maszyn do zaledwie czterech godzin na tydzień w fabryce Arntz Optibelt Group w Rumunii.
Firma NSK opracowała ultraszybkie łożysko kulkowe trzeciej generacji dla silników pojazdów elektrycznych (EV), które jest w stanie pracować z wydajnością obrotową rzędu 1,8 mln dmn [1]. Nowe łożysko jest obecnie najszybszym na świecie łożyskiem kulkowym poprzecznym ze smarem stałym, przeznaczonym do zastosowań w pojazdach elektrycznych, które pozwala zwiększyć zasięg pojazdu i poprawić oszczędność energii. Dodatkowo łożysko pozwala na ograniczenie wymiarów silnika i komponentów w celu uzyskania większej przestrzeni we wnętrzu pojazdu.
Firma C+C Krug GmbH, specjalista w dziedzinie galwanotechniki tworzyw sztucznych, wspólnie z firmą SSI SCHAEFER wkroczyła na drogę pół-automatycznych procesów logistycznych. Trzy regały windowe SSI LOGIMAT® , dwa zautomatyzowane pojazdy typu AGV - WEASEL® oraz krótki system transportu pojemników, zapewniają wydajne procesy pomiędzy magazynem a produkcją. Wyposażenie magazynu zostało zaprojektowane z myślą o jego przyszłej rozbudowie.
Firma WRAZIDŁO Sp. z o.o., działająca w branży metalowej i zajmująca się produkcją specjalistycznych narzędzi oraz budową maszyn dla przemysłu lotniczego i automotive, zastosowała modułowy system MOVI-C® SEW-EURODRIVE do automatyzacji produkcji w swojej najnowszej kalibrownicy Electra WR-K do precyzyjnego formowania końcówek oraz zmiany średnicy obróbki rur i profili.