REKLAMA
Projekty wdrażania KPIs w utrzymaniu ruchu nie należą do najłatwiejszych. Często wymagają przeprowadzenia zmian świadomościowych i kulturowych w organizacji. W nawiązaniu do poprzedniego artykułu naszego konsultanta w temacie KPIs podsumujmy i rozwińmy na wstępie kluczowe korzyści z wdrożenia KPIs w organizacji UR.
Po pierwsze, struktura KPIs pozwala na samoregulację organizacji i przeniesienie odpowiedzialności za poszczególne procesy i ich mierzalne wyniki na odpowiedni poziom organizacji. Wskaźniki to jednak tylko pierwszy krok, najważniejsze jest wytworzenie procesu sprzężenia zwrotnego, w którym wyniki efektywności będą na różnych poziomach służyć korektom i doskonaleniu. Po drugie, dobrze dobrane i wdrożone wskaźniki to możliwość pokazywania ciągłego doskonalenia organizacji lub diagnozowania stagnacji lub degradacji procesów. Po trzecie, KPIs to wstęp do benchmarkingu, czyli porównywania ze sobą efektywności obszarów, wydziałów, warsztatów czy całych jednostek biznesowych. A po czwarte – wskaźniki to narzędzie edukowania techników, specjalistów i menedżerów w zakresie ich wpływu na organizację oraz możliwość rozwoju ich umiejętności wykonawczych i zarządzania.
Małe i duże organizacje UR a ich potrzeba raportowania KPIs
W BalticBerg pracujemy z organizacjami UR liczącymi od kilku do nawet ponad 1000 osób. W strukturach kilku, kilkunastoosobowych świadomy kierownik jest w stanie monitorować większość procesów z bliska bez uży...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!