Dużym uznaniem cieszą się napędy modułowe, które cechuje przede wszystkim elastyczność. Odpowiednie rozwiązanie jest zatem dobierane w zależności od potrzeb aplikacji. Można również zbudować układy ze wspólną szyną DC, a także aplikacje, które mogą zwracać nadmiar energii elektrycznej do sieci zasilającej. Oprócz tego niejednokrotnie zastosowanie znajdują systemy złożone z kilku połączonych ze sobą napędów równolegle. Wiele rozwiązań bazuje na specjalnych platformach sterowniczych. Na kompletny modułowy system napędowy składa się moduł: napędowy, falownika, prostownika, kontrolera Master, kontrolera Slave. Specjalne urządzenie pozwala na automatyczne dołączanie/odłączanie modułów napędowych.
REKLAMA
Częstą praktyką jest projektowanie systemów redundantnych, przez co w razie potrzeby można odłączyć moduł, natomiast pozostała część pracuje normalnie. Przydatne rozwiązanie stanowi dynamiczna rekonfiguracja systemu złożonego z wielu napędów. Tym sposobem np. system napędowy o mocy 330 kW, bazujący na trzech segmentach połączonych równolegle, można szybko przekonfigurować do pracy z trzeba silnikami o mocy 110 kW każdy. Specjalne tryby pracy zapewniają ograniczenie zawartości wyższych harmonicznych. Z kolei człony prostownicze 12-, 18- lub 24-pulsowe odpowiadają za właściwą jakość energii elektrycznej.
Nowości produktowe i usługowe dla służb utrzymania ruchu w 2020 r.
Firma B&R powiększyła rodzinę serwomotorów serii 8LS o dwa nowe typoszeregi....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!