REKLAMA
Z problemem smarowania narzędzi pneumatycznych spotykam się praktycznie codziennie. Najczęściej w dwóch przypadkach. Jednym z nich jest rozmowa przy doborze kluczy pneumatycznych i innych narzędzi pneumatycznych (choć problem ten zazwyczaj poruszany jest przy kluczach, to przecież dotyczy to też innych narzędzi), a także podczas reklamacji serwisowych. Bardzo częsty przypadek stanowi reklamacja klucza udarowego składana pod hasłem „utrata mocy", a jest to w rzeczywistości związane z niewłaściwym smarowaniem narzędzia pneumatycznego.
W narzędziach pneumatycznych mechanizmem napędowym jest silnik pneumatyczny. Napęd pneumatyczny zasilany jest z centralnego układu sprężonego powietrza, np. z butli gazowej lub najczęściej ze sprężarki. Sprężony gaz jest doprowadzany do silnika pneumatycznego, gdzie w rezultacie rozprężania uzyskuje się energię mechaniczną.
Napędy pneumatyczne charakteryzują się wieloma zaletami:
- prostotą budowy,
- niskim kosztem wykonania,
- niższym kosztem pracy niż w przypadku stosowania narzędzi akumulatorowych czy zasilanych z sieci 230 V,
- niezawodnością działania,
- dużą trwałością,
- łatwością obsługi i sterowania,
- elastycznością w dostosowywaniu do warunków pracy,
- szerokim spektrum zastosowań,
- małym ciężarem narzędzi,
- małym kosztem konserwacji i remontów,
- łatwością rozruchu.
Istotną wadą napędów pneumatycznych jest du...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Służby Utrzymania Ruchu”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!