Jak się komunikować w czasach kryzysu?

Raport ekspercki „Employer branding w trakcie kryzysu i po nim” mówi o tym jak budować wizerunek pracodawcy zarówno w ciężkich czasach, jak i w okresie prosperity. Opracowanie przedstawia zestaw dobrych praktyk, rad oraz narzędzi, które pomogą nie tylko w zrozumieniu roli employer brandingu dla firmy, ale również na efektywną zmianę dotychczasowej komunikacji na lepsze. Materiał przygotował zespół specjalistów - Maja Gotowska, autorka bloga Gojtowska.com, Karol Szczawiński oraz Przemek Boruciński z agencji kreatywnej Uszka w Barszczu, a także Michał Wełna z domu mediowego Czarna Owca.

2020-04-24 08:04:09

Już dziś wiemy, że epidemia koronawirusa wstrząsnęła rynkiem pracy –  ale jak mocno? Według wstępnych szacunków pracę może stracić od 500 tys. do ponad miliona Polaków. Co obecna sytuacja oznacza dla pracodawców i ich dotychczasowych działań w obszarze Employer Brandingu? Pierwszą radą wymienioną w raporcie „Employer branding – w trakcie kryzysu i po nim” jest to, by firma nie przestawała komunikować.

Kryzysy przychodzą i odchodzą, ważne jest nie tylko, to w jaki sposób przez nie przejdziemy, ale też to  jakim wizerunkiem nasza firma będzie się cieszyć zarówno w trakcie epidemii, jak i po jej opanowaniu. Dlatego warto pozycjonować się jako bezpieczny, stabilny i godny zaufania pracodawca. Jeśli wiemy co chcemy przekazać nie powinniśmy rezygnować z kampanii digital, tylko dostosować ją do nowych warunków mówi Michał Wełna, z domu mediowego Czarna Owca, współautor raportu.

Wg autorów raportu dbałość o pracowników w trudnych czasach i podkreślanie w komunikacji zalet swojej organizacji, pomoże nie tylko złagodzić jego skutki, ale też szybciej przejść do ponownego rozwoju po jego zakończeniu. Mimo ciężkich czasów warto podkreślić wartości swojej firmy i pokazać się przyszłym kandydatom jako dobry pracodawca.

Sam raport zawiera narzędzia i porady, dzięki którym można ocenić i usprawnić komunikację swojej firmy zarówno w czasach kryzysu, jak i w przypadku nagłej prosperity. Do raportu dołączone jest również narzędzie - Matryca komunikacji Employer Branding - za pomocą którego przedsiębiorca wraz z pracownikami może uporządkować swoje cele, wiedzę na temat potrzeb swoich odbiorców oraz komunikaty do niech kierowane, porównując przy tym kondycję firmy w tym obszarze przed i już po wystąpieniu problemu w działalności.

Obecna pandemia już teraz wymusiła na pracodawcach dostosowanie nie tylko swojej działalności do nowych warunków, ale również całej dotychczasowej komunikacji. Warto jednak pamiętać o tym, że relacje dotyczące tego, jak zespół firmy pracuje z domu oraz jak z tym sobie radzi, powinny być zaledwie częścią komunikacji firmy, a nie głównym przekazem jaki organizacja kieruje. W ciężkich czasach odbiorcy komunikatów chcą poznać wartości jakimi kieruje się firma, mocne strony marki i uzyskać potwierdzenie, że mimo kryzysu organizacja jest stabilna i bezpieczna, lub robi wszystko by taką firmą być.

Cały raport jest dostępny do pobrania na: https://gojtowska.com/2020/04/16/employer-branding-w-kryzysie/

źródło: Czarna Owca

partnerzy
  • IGUS
  • CC JENSEN
  • NSK
  • Conrad
  • Efaflex
  • Elmodis
  • Orlen Oil
  • Queris
  • Nowimex
  • SSI Schaefer
  • TEST Systemy Uszczelniajace
  • Karcher
  • Ecol
  • FESTO
  • Lean Action Plan
  • Cert Partner
  • VIMS
  • Amargo
  • Expo Silesia
  • Ingersoll Rand
  • Elokon
  • Parker Hanifin
  • Exxon Mobil
  • Finder
  • BTC AG
  • GT85
  • Cold Jet
  • Staubli
  • Colt International
  • Optibelt
  • SEW Eurodrive
  • Apator
  • Cantoni
  • Habasit
  • Tubes
  • NTN SNR
  • Schmersal
  • Pilz
  • Pruftechnik Wibrem
  • AS Instrument
  • Hansford Sesnsors
  • ZETO
  • BalticBerg
  • Protekt
  • Tsubaki
  • Lobo Solutions
  • ABUS
  • HI VIB
  • Flir
  • Sternet
  • ISL
  • TQM Soft
  • Rittal
  • Albeco
  • Heico
  • Hormann
  • HF Inverter
  • MADevice
  • Tribotec
  • EMTSystems
  • Elesa Ganter
  • Lotos Oil
  • Berendsen
  • EURO Pro Group
ZNAJDŹ NAS: