Czy gabaryty ładunku mogą być ograniczeniem przy zastosowaniu wózków AGV ?

Firma SEW-EURODRIVE Polska zrealizowała projekt automatyzacji transportu w tłoczni profili aluminiowych firmy Final S.A. z Dąbrowy Górniczej w oparciu o system AGV.

2020-03-18 12:50:48

Wózki AGV są w dzisiejszych czasach coraz częściej stosowane w wielu obszarach przemysłu. Zapewniają zautomatyzowany wewnątrzzakładowy przepływ materiałów lub tworzą podstawę dla elastycznych procesów montażowych.

Firma SEW-EURODRIVE Polska zrealizowała projekt automatyzacji transportu w tłoczni profili aluminiowych firmy Final S.A. z Dąbrowy Górniczej w oparciu o system AGV.

Czy gabaryty ładunku mogą być ograniczeniem przy zastosowaniu wózków AGV ?

Dla firm, które specjalizują się  w indywidualnych rozwiązaniach automatyzacji procesów produkcji – jest to możliwe. Firma SEW-EURODRIVE odpowiadała za wdrożenie 

zautomatyzowanego procesu transportu wewnętrznego profili aluminiowych - ładunków o wadze do 4 ton i długości 7 metrów. W projekcie zastosowany został  - samojezdny wózek transportowy AGV oraz automatyczna stacja rozładowcza.

System transportowy złożony jest z potężnego wózka transportowego  oraz automatycznej stacji rozładowczej. Trasa przejazdu wózka o długości 160 metrów (z produkcji do obszaru pakowania) realizowana jest za pomocą samojezdnego wózka transportowego AGV o wymiarach 5,9 x 2,2 metra, zasilanego bezkontaktowo na całej trasie przejazdu za pomocą umieszczonej w posadzce pętli indukcyjnej.

Rozwiązanie  systemowe Movitrans®  firmy SEW-EURODRIVE polega na bezstykowym przesyle energii z pętli indukcyjnej w podłodze do wózka AGV który zapewnia niezawodny, cichy i bezobsługowy transport. Zasilająca pętla indukcyjna służy również do nawigowania wózkiem. Istotnym elementem tego rozwiązania jest bezpieczeństwo – laserowe skanery wykrywają obiekty znajdujące się w określonej odległości od wózka. Ich pole działania zmienia się w zależności od kierunku i prędkości jazdy wózka. Nad całością systemu bezpieczeństwa czuwa kontroler, który stale monitoruje kierunek jazdy, prędkość, stan skanerów laserowych oraz pozycję rozładunku. Lampy ostrzegawcze typu bluespot ostrzegają o zbliżaniu się wózka, a kolorowe listwy świetlne informują o jego statusie.

Zastosowanie samojezdnego wózka AGV w fabryce profili aluminiowych jest najlepszym przykładem procesu automatyzacji, jak również personalizacji rozwiązania, optymalizacji logistyki wewnątrzzakładowej ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa.

SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.
ul. Techniczna 5, 92-518 Łódź

www.sew-eurodrive.pl

sew@sew-eurodrive.pl​​​​​​​
 

partnerzy
  • Apator
  • VIMS
  • ISL
  • Conrad
  • EURO Pro Group
  • ABUS
  • AS Instrument
  • EMTSystems
  • Expo Silesia
  • Pilz
  • Amargo
  • ZETO
  • Exxon Mobil
  • Karcher
  • Sternet
  • Elesa Ganter
  • SSI Schaefer
  • IGUS
  • Berendsen
  • Rittal
  • Tribotec
  • Cold Jet
  • BalticBerg
  • BTC AG
  • Albeco
  • Tubes
  • Tsubaki
  • NTN SNR
  • Parker Hanifin
  • Elmodis
  • Cert Partner
  • Schmersal
  • HF Inverter
  • Ecol
  • Flir
  • Lean Action Plan
  • Hormann
  • MADevice
  • Ingersoll Rand
  • TEST Systemy Uszczelniajace
  • Optibelt
  • Cantoni
  • NSK
  • Hansford Sesnsors
  • TQM Soft
  • Elokon
  • Colt International
  • Lotos Oil
  • Orlen Oil
  • Efaflex
  • Heico
  • Queris
  • Habasit
  • Pruftechnik Wibrem
  • GT85
  • Finder
  • Lobo Solutions
  • FESTO
  • HI VIB
  • Staubli
  • CC JENSEN
  • Protekt
  • SEW Eurodrive
  • Nowimex
ZNAJDŹ NAS: