Codzienna droga do trwałego doskonalenia

"Standaryzowana praca menadżera" - nowa książka wydawnictwa Lean Enterprise Institute Polska.

2018-06-26 14:42:39

Dzięki tej książce opracujesz swój własny system zarządzania – system oparty na codziennym zarządzaniu ukierunkowanym na stabilne wyniki – niezależnie od tego, w jakiego typu firmie jesteś menadżerem.

Standaryzowana praca menadżera to prawdziwa historia prawdziwej firmy opowiedziana przez jej właściciela i dyrektora generalnego Jima Lancastera. Na początku lat 90. specjalnie powołane zespoły dokonały w niej spektakularnych zmian – poprawiły przepływy, wyeliminowały produkcję w partiach i uwolniły miliony dolarów zamrożonych w zapasach. Liderzy stali się mistrzami ciągłego doskonalenia. A jednak usprawnienia nie przełożyły się na wynik finansowy, a efekty kaizen okazały się nietrwałe.

Spodziewane rezultaty przyniósł dopiero system codziennego zarządzania i praca standaryzowana na każdym poziomie organizacji, także wśród ścisłego kierownictwa. Zespół uświadomił sobie, że przed doskonaleniem procesów trzeba nauczyć się je utrzymywać. Dzięki pomocy wieloletniego członka kierownictwa Toyoty i doświadczonego specjalisty Lean Jim i jego zespół odkryli, iż procesy są delikatne jak zamki z piasku. Dzięki regularnemu utrzymywaniu i codziennemu zarządzaniu stają się jednak solidniejsze i elastyczniejsze, zapewniając niezbędną podstawę trwałemu doskonaleniu.

Po upływie blisko dekady od wprowadzenia nowego codziennego systemu zarządzania kierownictwo firmy opiera się na pracy standaryzowanej, by wspierać działalność produkcyjną. Kładzie nacisk na stabilizację i utrzymywanie procesów, a dopiero w dalszej kolejności na poszukiwanie znaczących udoskonaleń. Dzięki temu niezmiennie utrzymuje pozycję lidera w swojej branży.

Niniejsza książka przedstawia szczegółowy opis metody, którą menadżerowie mogą wykorzystać z równym powodzeniem w każdej organizacji. Wprowadzenie codziennego zarządzania (ang. daily management), standaryzacja pracy menadżerów i stała obecność w miejscu tworzenia wartości (shopfloor management) są gwarancją oczekiwanych wyników w firmach zarówno produkcyjnych, jak i usługowych.

partnerzy
  • MADevice
  • Conrad
  • Parker Hanifin
  • NTN SNR
  • ISL
  • SSI Schaefer
  • ABUS
  • TQM Soft
  • Cold Jet
  • Pruftechnik Wibrem
  • HF Inverter
  • VIMS
  • Cert Partner
  • Albeco
  • Exxon Mobil
  • HI VIB
  • Colt International
  • AS Instrument
  • Efaflex
  • SEW Eurodrive
  • Rittal
  • IGUS
  • BalticBerg
  • Flir
  • Hormann
  • EMT Systems
  • Staubli
  • Hansford Sesnsors
  • Apator
  • NSK
  • Expo Silesia
  • Queris
  • GT85
  • Habasit
  • Tribotec
  • Optibelt
  • CC JENSEN
  • EURO Pro Group
  • Ingersoll Rand
  • Schmersal
  • Heico
  • TEST Systemy Uszczelniajace
  • Amargo
  • Tubes
  • Finder
  • Ecol
  • Lotos Oil
  • Karcher
  • ZETO
  • Lean Action Plan
  • Sternet
  • Nowimex
  • Elmodis
  • Orlen Oil
  • Cantoni
  • Pilz
  • Lobo Solutions
  • Protekt
  • Elokon
  • BTC AG
  • Berendsen
  • FESTO
  • Elesa Ganter
  • Tsubaki
ZNAJDŹ NAS: