10.02.2018

Targi rosną w siłę!

Rok 2017 obfitował w wiele różnych wydarzeń w Polsce i na świecie. Był również bogaty w imprezy targowe: zarówno te sprawdzone, o stabilnej pozycji, jak i nowe.

W mnogości tych ostatnich, jak w każdej branży, znalazły się pionierskie wydarzenia. Pojawiły się też takie, których nowatorstwo  narodziło się  tylko w marzeniach organizatorów. W przypadku Targów w Krakowie można mówić tylko o absolutnych na polskim rynku nowościach, których pierwsze edycje odniosły spektakularny sukces: branżowych Targach INNOFORM® w Bydgoszczy, Targach FASTENER POLAND oraz Targach Seniora. 

W sumie w minionym roku na łącznej powierzchni stoisk bliskiej 40 tysiącom metrów kwadratowych prezentowano różnorodny asortyment: od maleńkich wierteł po kilkunastotonowe obrabiarki; od półproduktów po zaawansowane technologicznie automaty;  od tradycyjnych narzędzi po prototypowe, od samochodów przyszłości po klasyczne oldtimery. 

Oscarowe premiery i kultowe wydarzenia

W kalendarzu imprez znalazły się zarówno premierowe wydarzenia, jakich jeszcze do niedawna nikt w Polsce nie organizował, jak i te, od lat cieszące się ogromnym zainteresowaniem wystawców i zwiedzających. Wystarczy wspomnieć o Międzynarodowych Targach Stomatologicznych KRAKDENT®, które są absolutnym numerem jeden dla lekarzy stomatologów, asystentek i techników dentystycznych. Z kolei Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie® nikomu nie trzeba szerzej przedstawiać ani rekomendować - rokrocznie przez kilka październikowych dni EXPO Kraków przyciąga dziesiątki tysięcy miłośników czytania. Ale... kto się nie rozwija - ten się cofa. Między innymi dlatego Targi w Krakowie do kalendarza organizowanych imprez wprowadziły zupełnie nowe, których już pierwsze edycje odniosły spektakularny sukces. Targi przemysłu narzędziowo-przetwórczego, targi elementów złącznych i technik łączenia czy targi seniora - w przypadku tych wydarzeń debiuty były niezwykle udane.     

Turystyka biznesowa

Dzięki Targom w Krakowie w 2017 r. swoją ofertę adresowaną do 141 238 osób zaprezentowało ponad 3 tysiące firm, w tym 20% spoza Polski! Część z nich jest już obecna na polskim rynku i chce umocnić na nim pozycję. Dla części jednak udział w targach jest pierwszym kontaktem z polskimi przedsiębiorcami. O wkładzie Targów w Krakowie w rozwój międzynarodowego biznesu najlepiej świadczy to, że niemal w każdej organizowanej imprezie biorą udział zagraniczne misje gospodarcze. Estonia, Łotwa, Niemcy – to tylko wybrane kraje, których przedstawiciele zrzeszeni np. w izbach gospodarczych wzięli udział w wydarzeniach organizowanych przez Targi w Krakowie w zeszłym roku.     

Efekt win-win

Na targach zyskują wszyscy - wystawcy (docierają z ofertą do nowych klientów), zwiedzający (mają szansę na poznanie innowacyjnych technologii i produktów) oraz…miasto. Wszak targi to nie tylko biznesowe spotkania, ale również szansa na bliższe poznanie kultury kraju, w którym się odbywają i właśnie atrakcji miasta – gospodarza imprezy. Wszystko działa jak system naczyń połączonych. Odwiedzający imprezy targowe przynoszą dochody zwłaszcza branży hotelarskiej, gastronomicznej i rozrywkowej. Zyskuje komunikacja miejska i korporacje taksówkowe. Większy ruch odnotowują lotniska, dworce kolejowe i autobusowe. Pieniądze odwiedzających zostają w kinach, teatrach, muzeach czy w miejscach rekreacji, np. basenach i siłowniach. 

Rok 2017 był kolejnym krokiem w rozwoju Targów w Krakowie. Firma jest już nie tylko największym na południu kraju organizatorem targów i kongresów, ale także coraz częściej wykracza poza obszar Małopolski, tworząc wydarzenia w różnych miejscach w Polsce. Rozwój i pogłębianie profesjonalizmu wpisane są w filozofię Targów w Krakowie, co w 2016 roku zaowocowało nagrodzeniem EXPO Kraków w konkursie MP Power Awards w kategorii MultiVenue. 

Kontakt:
Łukasz Dziedzic, Rzecznik Prasowy Targów w Krakowie, tel. +48 660 443 980

Kategorie: Zarządzanie, HR i szkolenia

pozostałe newsy
najpopularniejsze
Redakcja:
Aby uzyskać pełny dostęp do wszystkich
treści w serwisie zaloguj się bądź zarejestruj
Forum Media Polska
FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
ul. Polska 13, 60-595 Poznań
Tel. 061 66 83 116